Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThorpe, Judie Mosier; Crouse, Janice Shaw
TitelAdvocacy in the Courtroom: The Moot Court.
Quelle(1982), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdvocacy; Communication Skills; Debate; Higher Education; Persuasive Discourse; Program Descriptions; Program Design; Program Development; Program Implementation; Public Speaking; Speech Communication; Speech Instruction; Verbal Ability
AbstractA moot court program developed for undergraduate debaters at Ball State University (Indiana) is presented. Following a brief introduction that establishes the benefits of such a program for the students and the department of communication, the first section of the paper explains how the moot court concept was modified to emphasize communication skills. The next three sections describe the steps taken by the students involved in the competition, present the actual procedures on the day of the event, and list the responsibilities of the various participants, including the debate coaches and volunteer lawyers. The paper's last two sections suggest possible improvements in the program and affirm the value of the moot court as an enriching educational experience. A bibliography is provided, and the appendixes include detailed descriptions of past exercises and the actual materials used for the program. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: