Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlavin, Robert E.; Karweit, Nancy L.
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for Social Organization of Schools.
TitelStudent Teams and Mastery Learning: A Factorial Experiment in Urban Math Nine Classes.
Quelle(1982), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Grade 9; Mastery Learning; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Teaching Methods; Team Training; Urban Education
AbstractMastery Learning and Student Team Learning are two widely used instructional methods designed to confront the problem of student diversity in group-paced instruction. This study evaluated Mastery Learning, Student Team Learning, and a combination, in 43 inner-city math nine classes over a full school year. Results indicated greater achievement on a standardized test for Team classes than non-Team classes, but no greater achievement in Mastery than non-Mastery classes. Differences in time use were suggested to explain treatment differences in student achievement. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: