Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaroody, Arthur J.; Ginsburg, Herbert P.
TitelThe Effects of Instruction on Children's Understanding of the "Equals" Sign.
Quelle(1982), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Cognitive Development; Cognitive Processes; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Interviews; Learning Theories; Mathematical Concepts; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Symbols (Mathematics)
AbstractChildren appear to interpret the "equals" sign as an operator ("adds up to") not a relational ("the same as") symbol--e.g., viewing equations like 13 = 7 + 6 or 8 = 8 as senseless. This study, a natural experiment, examined the effects of long-term instruction emphasizing a relational definition of "equals." In a partially standardized clinical interview, first- through third-graders evaluated a variety of familiar and unfamiliar equation forms. The curriculum seemed effective in inducing a relational view of "equals." An operator interpretation was also clearly evident, but attributed to the cognitive factor of assimilation--not to relatively immutable (age-related) cognitive limitations. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: