Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReichart, Sandford
InstitutionEducation Design Center, Inc., Cleveland, OH.
TitelGifted Education: Issues and Needs with Implications for Policy Development. Education Change Management Series Publication No. 5.
Quelle(1980), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Due Process; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Financial Support; Gifted; Inservice Teacher Education; Policy Formation; State of the Art Reviews; State Programs
AbstractThe author considers the state of the art in gifted education. Initial sections present opinions of a panel of 150 professionals regarding state administered programs, state discretionary programs, professional development proposals, the nature of learning, exploitation of children, program documentation, and model project proposals. Six issues are reviewed, including the lack of leadership resources and the diversion of available money into packaged systems. Listed among policy implications are the need for federal policy to guarantee the rights of children and parents and rigorous credentialing for any person involved in staff development in the field of gifted and talented. (SB)
AnmerkungenEducation Design Center, Inc., 341 Chester-Twelfth Bldg., Cleveland, OH 44114 ($0.50 postage).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: