Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpandel, Vicki; Stiggins, Richard J.
InstitutionNorthwest Regional Education Lab., Portland, OR. Clearinghouse for Applied Performance Testing.
TitelDirect Measures of Writing Skill: Issues and Applications. Revised Edition.
Quelle(1981), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Educational Assessment; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; National Surveys; Test Results; Test Use; Testing; Writing (Composition); Writing Evaluation
AbstractIntended for educators seeking information on direct writing assessments, this monograph describes general procedures for planning and conducting a writing assessment and strategies for tailoring that assessment to local needs. The introductory chapter offers a brief comparison of direct and indirect writing assessment methods, highlighting those features of direct assessment that make it the most popular approach. The status of writing assessment in American education is then summarized with emphasis on current patterns and developmental trends. The second chapter presents an overview of direct writing assessment procedures, touching on considerations in maximizing test quality, strategies for exercise development and alternative scoring approaches. The third chapter discusses selection of a writing assessment approach to suit a specific educational context such as program evaluation or student screening. Appended is a profile of statewide writing assessment, which provides information on the use of objective tests and or writing exercises, the developers of such exercises, kinds of writing assessed, kind of scoring method used, those using the results, and contact persons. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: