Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLegacy, Jim; und weitere
InstitutionIllinois State Board of Education, Springfield. Dept. of Adult, Vocational and Technical Education.; Southern Illinois Univ., Carbondale, Dept. of Agricultural Education and Mechanization.
TitelImplementing the Plan. Competency Based Teaching Materials in Horticulture.
Quelle(1980), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Agricultural Education; Check Lists; Competency Based Education; Horticulture; Job Skills; Landscaping; Learning Activities; Nurseries (Horticulture); Nursery Workers (Horticulture); Ornamental Horticulture; Ornamental Horticulture Occupations; Plant Propagation; Secondary Education; Site Development; Tests; Units of Study; Visual Aids
AbstractThis competency-based curriculum unit on implementing the landscape plan is one of five developed for classroom use in teaching the landscape/nursery area of horticulture. The seven sections are each divided into teaching content (in a question-and-answer format) and student skills that outline steps and factors for consideration. Topics covered include laying out the landscape plan, installing drainage systems, installing irrigation systems, preparing the soil, selecting plant materials, planting flowers by seed and transplanting, and establishing the lawn by seed or sod. A list of references precedes a section containing visual aids, student skill checklist, and student activities, such as field trips, handouts, discussion activities, worksheets, crossword puzzles, hands-on experiences, tests, and quizzes. Answer keys are provided. (YLB)
AnmerkungenAgricultural Education & Mechanization Dept., Southern Illinois University, Carbondale, IL 62901 ($4.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: