Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAmlung, Susan (Hrsg.)
InstitutionEducational Priorities Panel, New York, NY.
TitelFederal School Funding: Does New York Stand a Chance?
Quelle(1981), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlock Grants; Budgeting; Disadvantaged Youth; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Federal Aid; Federal Legislation; Financial Policy; Government Role; Resource Allocation; School Districts; State Legislation; Statistical Data; New York; New York (New York)
AbstractThis report discusses the impact on elementary and secondary education in New York State and New York City of: (1) a New York Court of Appeals decision to grant State Legislature control over Federal funds received by the State; and (2) passage of the Omnibus Budget Reconciliation Act providing block education grants to States. The report provides background information on block grants and on the general implications of the Federal budget changes; presents data on past Federal education assistance to New York State and New York City; analyzes current authorization levels, proposed additional cuts and their projected impact; and examines the administrative portion of the budget of the New York State Education Department and the distribution of its services to school districts. It concludes that the legislative changes, along with the reduction in total Federal funding, will have negative effects on the support, coordination, and delivery of public services, including public education, especially in New York City. Some recommendations are forwarded to ensure that the city continues to receive a fair share of Federal education funding. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: