Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlosser, Patricia E. (Hrsg.); Mayer, Victor J. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Science Education, Vol. 7 No. 4. Expanded Abstracts and Critical Analyses of Recent Research.
Quelle7 (1981) 4, (67 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbstracts; Cognitive Ability; Cognitive Development; College Science; Concept Formation; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Higher Education; Learning; Measures (Individuals); Research Methodology; Science Course Improvement Projects; Science Curriculum; Science Education; Secondary School Science; Student Attitudes; Student Interests; Teacher Attitudes
AbstractPresented are analytical abstracts, prepared by science educators, of four research studies classified as relating to science curricula, four studies about learning, and one study on the evaluation of an instrument designed to measure students' orientation toward science. Three of the curriculum studies each relate to a specific curriculum project or course while the fourth placed in this group (Israeli pupils' understanding of the mole concept) because the abstractor suggested the necessity of knowing more about the curriculum within which the concept of the mole was presented. One of the learning studies investigates Piaget's ideas of cognitive development while the other three relate to a specific learning theorist, namely, Gagne, Guilford, and Ausubel. The final analysis describes an investigation of the empirical validity of Meyer's Test of Interests. Each abstract includes: (1) bibliographic source of the research study; (2) summary of the purpose, rationale, design, and procedure of the research; and (3) the abstractor's analysis. (DS)
AnmerkungenInformation Reference Center (ERIC/IRC), The Ohio State Univ., 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (subscription $6.00, $1.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: