Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMiller, Norman N. (Hrsg.); Spitzer, Manon L. (Hrsg.)
InstitutionAmerican Universities Field Staff, Inc., Hanover, NH.
TitelFaces of Change. Five Rural Societies in Transition: Bolivia, Kenya, Afghanistan, Taiwan, China Coast.
Quelle(1978), (417 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Anthropology; College Curriculum; Cross Cultural Studies; Curriculum Development; Developing Nations; Ethnography; Foreign Countries; Higher Education; Human Geography; Instructional Films; Interdisciplinary Approach; Rural Development; Rural Environment; Rural Population; Social Sciences; Afghanistan; Bolivia; China; Kenya; Taiwan
AbstractThe multidisciplinary film project focuses attention on what is happening to rural populations of the world, particularly among developing countries. The roles of women, education, social and economic systems, and the effects of modernization on values are themes explored in each of five rural settings--Bolivian highlands, northern Kenya, northern Afghanistan, Taiwan, and the Soko Islands off the China coast. The project draws upon visual evidence of people at work and play, in social, economic, and political roles, as individuals and in groups. The program features 26 films designed for use in college classes and an accompanying text which contains sets of essays which complement the films. The instructional materials are arranged in a format which covers the five cultures and five themes listed above. A film link symbol in the text indicates a direct relationship to a scene in the film, and the designation "film dialogue" is used to indicate direct quotations from the soundtrack and a direct relationship between the film and the essay. Maps, charts, and graphs are used to provide information about rainfall, migration patterns, political structures, and environmental concepts. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: