Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKulik, James A.
TitelIntegrating Findings from Different Levels of Instruction.
Quelle(1981), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Aptitude Treatment Interaction; Elementary Secondary Education; Higher Education; Individual Instruction; Mathematics Instruction; Research Methodology; Research Needs
AbstractThe type of study proposed by Cronback for studying aptitude-treatment interactions (ATIs) has proved to be disappointing in several respects: it produces ATIs that do not replicate, that are not especially interesting, and that are difficult to use in practice. Glass's meta-analysis methodology, although developed for a different purpose, sometimes yields information about ATIs: about which treatments are especially effective for certain types of learners. This point is illustrated by a survey of research on individual instruction in mathematics. It is recommended that meta-analysis be used more as a means of investigating ATIs because the results seem to be replicable, stimulating from the standpoint of instructional theory, and have clear implications for practice. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: