Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbelson, Hal; Goldenberg, Paul
InstitutionMassachusetts Inst. of Tech., Cambridge. Artificial Intelligence Lab.
TitelTeacher's Guide for Computational Models of Animal Behavior: A Computer-Based Curriculum Unit to Accompany the Elementary Science Study Guide "Behavior of Mealworms." Artificial Intelligence Memo No. 432.
Quelle(1977), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Biology; Computer Assisted Instruction; Computers; Curriculum Development; Educational Technology; Elementary Education; Elementary School Science; Experimental Curriculum; Instructional Materials; Learning Activities; Mathematics Education; Science Curriculum; Science Education; Science Instruction
AbstractThis experimental curriculum unit suggests how dramatic innovations in classroom content may be achieved through use of computers. The computational perspective is viewed as one which can enrich and transform traditional curricula, act as a focus for integrating insights from diverse disciplines, and enable learning to become more active and project oriented. This unit suggests how an interplay of computer and non-computer activities could occur with elementary school biology. This material is envisioned as a second exposure to the LOGO programing language. Hence, the issues of introducing students to the basics of writing procedures and controlling turtles are not discussed. The focus is on illustrating how accessible computer-oriented facilities can be integrated into the classroom environment. The unit is prepared as a companion to the Elementary School Science Study "Teacher's Guide to Behavior of Mealworms." (MP)
AnmerkungenArtificial Intelligence Lab., 545 Technology Square, Rm. 338, Cambridge, MA 02139 ($1.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: