Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngoff, William H.; Schrader, William B.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelA Study of Alternative Methods for Equating Rights Scores to Formula Scores.
Quelle(1981), (167 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; College Entrance Examinations; Equated Scores; Guessing (Tests); Higher Education; Response Style (Tests); Science Tests; Scoring; Scoring Formulas; Secondary Education; Testing Problems; Verbal Tests; College Board Achievement Tests; Graduate Management Admission Test; SAT (College Admission Test)
AbstractThe purpose of this study was to determine whether it would be possible to equate rights-scored to formula-scored tests without causing a discontinuity in the meaning of the score scale. Several other subsidiary studies--of the characteristics of the two scoring methods, of nonresponse and guessing, and of reliability and parallelism--were also undertaken. The study was conducted in two phases: (1) of two forms of the verbal section of the Scholastic Aptitude Test and one form of the College Board Chemistry Achievement Test; and (2) of operational and experimental subtests of the Graduate Management Admission Test. It was found that the data of this study support the hypothesis that formula scores for tests administered with rights directions are directly comparable to formula scores for the same tests administered with formula directions. Thus, the directions under which a test is administered can be changed without serious concern that a discontinuity in the score scale will result. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: