Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParkay, Forrest W.
TitelA Person-Centered, Inquiry Oriented Approach to Teaching Basic Skills.
Quelle(1978), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Basic Skills; Classroom Environment; Critical Thinking; Discussion (Teaching Technique); Elementary Secondary Education; Empathy; Learning Readiness; Relevance (Education); Student Motivation; Student Needs; Student Teacher Relationship; Teacher Response; Teaching Methods
AbstractTo create the conditions necessary for students to learn basic skills, teachers should facilitate interpersonal situations that will encourage learning. Teachers should operate less on a defensive basis and allow more student-teacher involvement, careful thinking, and demonstrated relevance of knowledge to create a dynamic learning environment. Teachers must accept the risk of initiating discussions on controversial subjects. After an acceptant, supportive classroom environment has been achieved, personal and group goals are considered so that class activities can be shaped in a familiar context. While lists of student goals and interests can give a certain amount of impetus to instruction, if the teacher is unwilling or afraid to listen carefully to students, student interest and commitment will not be sustained. By using insights drawn from continuous feedback, a sensitive teacher is able to be increasingly effective in providing students with a relevant learning experience. (FG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: