Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacKenzie, Louise; Smith, Alice
InstitutionRhode Island Univ., Kingston. Curriculum Research and Development Center.
TitelConsumer Citizenship Curriculum Guides for Social Studies, English, Science, Mathematics.
Quelle(1981), (553 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Advertising; Banking; Behavioral Objectives; Budgeting; Conservation (Environment); Consumer Economics; Consumer Education; Consumer Protection; Credit (Finance); Curriculum Guides; English Curriculum; Gifted; Insurance; Learning Activities; Mathematics Curriculum; Science Curriculum; Secondary Education; Slow Learners; Social Studies; Student Evaluation; Taxes
AbstractThese four consumer citizenship curriculum guides for social studies, English, science, and mathematics incorporate consumer education into these subject matter areas in grades 8-12. Each guide is organized around 10 main component/goals. They are basic economics in the marketplace, credit, consumer law/protection, banking skills, comparison shopping for goods and services, advertising and our society, responsible budgeting, insurance, taxes, and conservation of energy and resources. Each specific objective under the goals lists performance indicators and suggested evaluation for each one. A taxonomy provides the teacher with consumer knowledge related to the performance indicator. Suggested learning experiences provide activities directly or indirectly related to the specific objectives. Learning experiences for the gifted and slow learner follow the social studies, English, and science guides. A section for the gifted in mathematics follows the mathematics guide. Appendixes include the Consumer Citizenship Curriculum Guide Grid, descriptions of the slow learner and gifted child, and a partially annotated list of selected resources. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: