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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A study was conducted to determine the relationship between visual perception-visual motor deficits and reading achievement of remedial readers, and to analyze the performance of various subjects in the three classifications of perceptual dysfunction to determine if significant differences existed among them. Subjects were 102 remedial readers between the ages of 7 and 22. Subjects were given a battery of diagnostic tests, including the Minnesota Percepto-Diagnostic Test (MPDT). Based on the scores of this test, the subjects were classified into one of three categories: (1) primary group, whose problems are associative rather than perceptual; (2) secondary group, who have difficulty handling cues selectively; and (3) organic group, composed of those with severe dysfunction caused by neurological deficit or brain damage. The results showed a significant negative correlation between reading achievement and perceptual-motor dysfunction. There were no significant intergroup differences in types of errors for the primary and secondary groups, and the three groups showed no significant differences in chronological or mental ages, school grade, reading achievement scores, or instructional reading levels. (FL)
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Standortunabhängige Dienste
Putnam, Lillian R.: Visual Perception-Visual Motor Deficits and Reading Achievement. 1981.
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