Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKulik, Chen-Lin C.
InstitutionMichigan Univ., Ann Arbor. Center for Research on Learning and Teaching.
TitelEffects of Ability Grouping on Secondary School Students.
Quelle(1981), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Classroom Environment; Secondary Education; Secondary School Students; Self Concept; Student Attitudes
AbstractThe question of whether ability grouping has a positive or negative effect on school children is probed. This review on the topic covers experimental studies that divide students of a certain grade within a school into classes differing in average ability level. It is limited to secondary schools in the United States. An objective and quantitative approach, meta-analysis, was used. Results show that students gained more from grouped classes than from ungrouped ones. The effects of grouping on student attitudes toward subject matter were more striking than the effects of grouping on student achievement. Effects of grouping on attitudes toward school and self concept were also positive. This meta-analysis confirmed some common beliefs about the effects of grouping, and provided quantitative estimates of the size of grouping effects based on a large number of diverse studies. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: