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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A study was conducted to evaluate the performance of 30 learning disabled students (7 to 13 years old) who were taught with a set of phonics instructional materials based on the learning principles of providing focus, learning to master, distributed practice and review, discrimination training, and training for transfer. Goals of instruction were to have Ss achieve mastery in four areas: (1) producing the sounds of the vowel digraphs oo and ou, (2) reading (in list format) single syllable words and nonsense words which contained the vowel digraphs, (3) applying a blending strategy to new words, and (4) reading sentences which included words containing the digraphs. Results indicated that phonics instruction based on the learning principles of providing focus, learning to master, distributed practice and review, discrimination training, and training for transfer was effective. Tables provide statistical data. Appendixes, which make up the bulk of the document, include the following phonics instructional materials: teaching script, teacher's recording sheets, children's practice materials, pretest and posttest materials, and flashcards. (SB)
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Bryant, N. Dale; und weitere: "LD Efficient" Instruction in Phonics: Applying Sound Learning Principles to Remedial Teaching. 1980.
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