Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Kay A.
TitelThe Keen Edged Feather: Intuitive Analysis and Reporting of Qualitative Evaluation Data.
Quelle(1981), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Leitfaden; Data Analysis; Educational Assessment; Evaluation Methods; Program Evaluation
AbstractSome of the methodological problems in analyzing and reporting qualitative data are addressed, and some solutions based on recent experiences in conducting several qualitative studies are proposed. The following are some guidelines for implementing an intuitive approach to analyzing and reporting qualitative data: (1) use a team of evaluators; (2) focus the evaluation around critical issues which emerge on site; (3) test preliminary findings; (4) begin analysis on site; (5) give an oral debriefing to key respondents at the end of the visit; (6) strategically use direct quotes; (7) use triangulation and multimethod approaches; (8) report qualitative findings thoroughly; and (9) work with decision makers to accept qualitative findings. In a sense, wrongness may be easier to control in a qualitative study than a quantitative study since the evaluator has fuller information about the condition under which data have been collected. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: