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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Text, illustrations, and exercises are utilized in a set of seven learning modules to instruct nursing students in the fundamentals of drug classification, dosage, and mixing. The first module, by Dorothy Bracchi, teaches the student to identify six classifications of medication often administered to orthopedic patients: anti-neurospasmolytic agents; analgesic drugs; sedatives; antirheumatic drugs; anticholinergic drugs; and cathartics. The second module, by Miriam Eckery, discusses the effects of six antineoplastic drugs: alkylating agents; antimetabolites; hormones; natural products; radioisotopes; and miscellaneous agents. The third module, by Arvilla B. Longacre, provides exercises in the conversion of apothecary, metric, and household liquid measures. The fourth module, by Saralie Lewis, discusses insulin preparation utilizing U40, U80, and U100 syringes. The fifth module, by Janice Kinman, details techniques for mixing two parenteral drugs in the same syringe and examines situations in which such mixing is appropriate. The sixth module, by Sarah Lambert, examines drug dosage problems involving the conversion of grams and milligrams. The seventh module, by Patricia Tillman, discusses the use of proportions in drug dosage problems. The modules, which take from 20 to 45 minutes to complete, provide reinforcement exercises and immediate feedback as well as post-tests and accompanying answer keys. (JP)
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Bracchi, Dorothy P.; und weitere: Health Instruction Packages: Drug Dosage, Classification, and Mixing. 1977.
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