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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A new University of Kentucky course, developed to prepare dental students for the initial encounter and treatment of patients, is described. Offered during the second year of dental school, the course focus is on the interpersonal interactions that occur during the initial treatment of patients. The course consists of three two-hour seminars taught by two instructors to 15 students who are assigned readings on communication, listening to feelings, and talking to patients. Students also attend lectures on the personality characteristics of dentists, variables associated with demand for dental services, patient motivation, the practitioner/patient relationship and patient rights and responsibilities. The clinical situation is recreated through use of audio and video tapes that demonstrate phone calls, waiting room behavior, problems in escorting patients to the dental chair, and establishing and maintaining patient rapport. Students role play to practice strategies for handling the stress involved with the patient/doctor situation. Favorable feedback from students is reported. Instructors' methodology is applicable to clinical faculty from other departments. A seminar outline is provided. (Author/LC)
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Standortunabhängige Dienste
Smith, Timothy A.; McNeal, Donald R.: Preparing Students for Their Initial Patient Encounter--An Innovative Approach. 1981.
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