Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enImber, Michael; und weitere
TitelIncreased Decision Making Involvement for Teachers: Ethical and Practical Consideration. Revised.
Quelle(1980), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Academic Achievement; Decision Making; Educational Research; Elementary Secondary Education; Literature Reviews; Productivity; Research Needs; Teacher Attitudes; Teacher Motivation; Teacher Participation
AbstractNoting that several new programs have afforded teachers increased opportunity for participation in educational decision-making, this paper examines practical and ethical arguments supporting this trend. The practical arguments, which are based on the promise of increased educational productivity (evidenced often by student achievement), are found to be plausible but still in need of confirmation through research. The ethical arguments are an application to teachers of the doctrine of workplace democracy, the notion that workers have the right to participate in making decisions that affect their work. It is concluded that both types of arguments must be considered in the development of policy. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: