Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWhiteman, Marcia Farr (Hrsg.)
InstitutionCenter for Applied Linguistics, Washington, DC.
TitelReactions to Ann Arbor: Vernacular Black English and Education.
Quelle(1980), (112 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlack Dialects; Black Education; Court Litigation; Dialect Studies; Elementary Education; Language Variation; Minority Groups; Nonstandard Dialects; Sociolinguistics; Teaching Methods
AbstractThe papers in this collection provide a brief state-of-the-art statement on the role of non-standard dialects of English in education and on some implications of the Ann Arbor decision. The following papers are included: (1) "Vernacular Black English: Setting the Issues in Time," by Roger W. Shuy; (2) "Beyond Black English: Implications of the Ann Arbor Decision for Other Non-Mainstream Varieties," by Walt Wolfram; (3) "Evaluating the Language of Black English Speakers: Implications of the Ann Arbor Decision," by Fay Boyd Vaughn-Cooke; (4) "Lawyers, Linguists, and Language Arts: From the School Administrator's Viewpoint," by Thomas P. Pietras; (5) "Black English: Implications of the Ann Arbor Decision for the Classroom," by Elizabeth M. Whatley; (6) "Knowledge into Practice: Delivering Research to Teachers," by Robert Berdan; (7) "Teacher Attitude Change: Does Informing Make a Difference?" by Shirley Lewis; and (8) "Projecting the Issue into Time: What Do We Know and Where Do We Go from Here?" by William S. Hall. (AMH)
AnmerkungenCenter for Applied Linguistics, 3520 Prospect St., N.W., Washington, DC 20007 ($5.95).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: