Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAshcraft, Mark H.; und weitere
TitelThe Development of Network Retrieval in Addition.
Quelle(1980), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAddition; Cognitive Processes; College Students; Elementary Education; Grade 1; Grade 5; Higher Education; Learning Theories; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mental Computation
AbstractResearch on the structures and processes involved in simple mental arithmetic is reviewed. Results suggest that mental arithmetic is a memory retrieval phenomenon, which develops with the experiences of elementary school and can be understood in general as retrieval from organized network representations. Simple mental addition with basic facts was examined in children from grades 1 and 5 and in college students. The data indicate that two models are necessary to describe the development of addition performance. These models are a simple counting framework for children in the early stages of mastery, followed by the network retrieval model from about the fourth or fifth grade on. The most basic result in studies of mental arithmetic is the problem size effect--a regular increase in reaction time (RT) as the numerical size of the problem increases. The RT performance varies with task (verbal production vs. verification), problem size, and age. The report recommends use of the true/false verification task in future studies of the psychology of arithmetic performance, as data generated from such tasks is more amenable to information processing models. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: