Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarr, James L.; und weitere
InstitutionPennsylvania State Univ., University Park.
TitelRelationships Among Individual Motivation, Work Environment, and Updating in Engineers. Final Report.
Quelle(1980), (103 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEngineering Education; Engineers; Expectation; Motivation; Organizational Development; Organizational Theories; Personnel Evaluation; Professional Continuing Education; Professional Development; Psychological Studies; Questionnaires; Science Education; Skill Obsolescence; Work Environment
AbstractReported is a validation study of the Dubin technical updating model, one which identifies variables that may be combined with expectancy theory to predict whether or not engineers will need technical updating. The basic hypothesis is that the likelihood of engaging in updating activities is a function of individual motivation and characteristics of the work environment. To obtain information about work environments, researchers developed the Work Description Questionnaire for Engineers (WDQE). A factor analysis of data provided by over 400 practicing engineers and supervisors led to the development of a final version of the WDQE, which was then administered to an additional 500 engineers. Results generally validated the Dubin model and indicated that valence-instrumentality-expectancy theory can be a useful framework for understanding individual motivation and its impact upon technical updating. It is suggested that the WDQE can provide an organization with information that can facilitate technical updating by its employees. (Author/WB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: