Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdcock, Eugene P.; und weitere
InstitutionMaryland State Dept. of Education, Baltimore.
TitelA Comparison of Half-Day and Full-Day Kindergarten Classes on Academic Achievement.
Quelle(1980), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Analysis; Influences; Kindergarten Children; Primary Education; Program Length; Maryland; Metropolitan Achievement Tests
AbstractThis study was designed to measure how the length of the school day affects the academic achievement of kindergarten children. A total of 189 kindergarten children were divided into two groups. The study group consisted of 131 children from five classes who attended class for a full school day, and the control group consisted of 58 children from three classrooms who attended class for the regular half-day program. Results indicated that the full-day program kindergarten children achieved significantly higher levels of academic skills than the half-day program children, as measured by the Survey Battery of the Metropolitan Achievement Tests (1978). The results were discussed in terms of the relationship between length of school day and academic achievement. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: