Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuda, R.
InstitutionNancy Univ., (France). Centre de Recherches et d'Applications Pedagogiques en Langues.
TitelAre Language Skills Irrelevant? Melanges Pedagogiques, No. 10.
Quelle(1979), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Communication Skills; Communicative Competence (Languages); Educational Objectives; Experiential Learning; Language Skills; Learning Processes; Linguistic Theory; Postsecondary Education; Psycholinguistics; Second Language Learning; Sociolinguistics; Teaching Methods
AbstractThe recent development of the communicative approach to foreign language instruction has been accompanied by many methodological applications, most of which have revolved around an authentic use of discourse. This evolution in language instruction presents some problems, especially when communicative competence is interpreted too narrowly. Some practitioners and theoreticians are beginning to reexamine the pertinence of a differentiated training in language skills and aptitudes. These considerations have led to an examination of the status and treatment of linguistic aptitudes as they are presented in teaching materials presently available and in the framework of training in communicative competence. The linguistic aptitudes or skills in question fall into four categories: psycholinguistic, sociolinguistic, linguistic, and pedagogical. Specific training in these skills may be more economical for the learner and enable the learner to take short-term needs into account, to progress at different speeds in different skills, and to have more scope for self-direction. (Author/AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: