Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoore, Gary T.; Cohen, Uriel
InstitutionWisconsin Univ., Milwaukee. School of Architecture and Urban Planning.
TitelExceptional Education and the Physical Environment: Toward Behaviorally-Based Design Principles.
Quelle(1978), (52 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Building Design; Children; Design Requirements; Facility Planning; Learning Disabilities; Physical Environment
AbstractThe paper summarizes findings from an applied research programing and design project for children with learning disabilities. Information was collected and analyzed from the literature, interviews, observations, participatory games, consultants, and a building type analysis. Findings are reported along 14 developmental goals (such as perceptual and gross motor development) to which environments for exceptional children should respond and along 13 design principles (including orderliness and consistency) to facilitate the goals. Three main products are discussed: the development of new methods in production and communication of design relevant environmental research; the development of a generic program document using an experimental format and stressing developmental goals and design principles applicable to a wide range of indoor and outdoor environments for exceptional children; and the production of a detailed design proposal for an outdoor learning environment. (Author/CL)
AnmerkungenSchool of Architecture and Urban Planning, University of Wisconsin-Milwaukee, Milwaukee, WI 53201 (Reprint No. RP78-4)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: