Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAvalos, Beatrice; Haddad, Wadi
InstitutionInternational Development Research Centre, Ottawa (Ontario).
TitelA Review of Teacher Effectiveness Research in Africa, India, Latin America, Middle East, Malaysia, Philippines and Thailand: Synthesis of Results.
[Report No.: IDRC-MR10
Quelle(1979), (166 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChange Agents; Cultural Differences; Developing Nations; Educational Objectives; Educational Research; Foreign Countries; Government Role; Outcomes of Education; Research Methodology; Research Utilization; Teacher Characteristics; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teacher Role
AbstractResearch studies of teachers in developing nations are discussed and synthesized. An examination of government policies in the different countries provides a background against which the findings are viewed. Institutional and methodological characteristics of the studies viewed in each region are analyzed. Unresearched or unanswered problems are identified and suggestions are offered for future research. Results from this review and parallel reviews in developed nations are compared and significant contrasts are pointed out. (JD)
AnmerkungenInternational Development Research Centre, P.O. Box 8500, Ottawa K1G 3H9, Canada.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: