Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Lory N.
InstitutionIowa State Dept. of Public Instruction, Des Moines.
TitelCriteria for Evaluating a Reading Program.
Quelle(1980), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBasal Reading; Check Lists; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Readability; Reading Instruction; Reading Material Selection; Reading Materials; Reading Programs; Student Evaluation; Teaching Guides; Workbooks
AbstractThe purpose of this checklist is to direct the attention of teachers, administrators, and supervisors to the essential features of reading programs. Questions are provided to direct attention to numerous features related to the following aspects of reading programs: (1) program authorship; (2) program philosophy; (3) readability of materials; (4) content of materials; (5) the way the program provides for development in such areas as phonemic and structural analysis, vocabulary, comprehension, creativity, literary understanding and appreciation, language growth, study skills, and acquisition of knowledge and information; (6) student evaluation measures; (7) teachers' editions; and (8) teaching aids (skills workbooks). (GT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: