Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchurr, K. Terry; Henriksen, L. W.
InstitutionBall State Univ., Muncie, IN.
TitelCan Questionnaire Item Ordering Affect the Inter-Item Relationships? An Empirical Example.
Quelle(1980), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Correlation; Elementary Secondary Education; Factor Analysis; Factor Structure; Inservice Education; Item Analysis; Questionnaires; Response Style (Tests); Teacher Attitudes; Test Construction; Test Format; Test Reliability
AbstractFive questionnaire forms containing 61 items specifying potential inservice topics for public school teachers were sent to a stratified random sample of Indiana public school administrators and curriculum supervisors. The five forms differed in that, for two forms, the items were ungrouped and appeared in different orders; and, for three forms, the items appeared in different orders and were presented within different labeled item groupings. A 68 percent return rate provided 1,468 useable questionnaires for the data analysis. An item-order effect was demonstrated by comparing Pearson product-moment correlations, covariance matrices, residuals resulting from a fixed factor structure, and factor loading patterns for the various questionnaire forms. The item-order effect appeared to be more pronounced for adjacent item pairs than for item pairs separated by one or two items. Only a marginal effect was demonstrated for item grouping with captions. It is probable that low-inference type items factor structures obtained from survey data are dependent upon item order, but only minimally affected by item grouping. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: