Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGialluca, Kathleen A.; Weiss, David J.
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Dept. of Psychology.
TitelEffects of Immediate Knowledge of Results on Achievement Test Performance and Test Dimensionality. Research Report 80-1.
Quelle(1980), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Adaptive Testing; Biology; Computer Assisted Testing; Cues; Factor Structure; Feedback; Higher Education; Latent Trait Theory; Multidimensional Scaling; Science Tests; Scores; Test Items
AbstractTwo studies investigated the effects of immediate knowledge of results (feedback) of college biology test items upon performance on subsequent items. Students received correct answers after responding to each item. Tests and correct answers were administered on a cathode-ray terminal connected to a computer. Feedback did not systematically increase total test scores, as would be expected if students were using results from previously administered items as clues for subsequent items. Furthermore, feedback did not alter the latent trait and item characteristic curve assumption of unidimensionality, or local independence, among achievement test items. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: