Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvertson, Carolyn M.; und weitere
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelReport of the Methodology, Rationale and Instrumentation of the Junior High Classroom Organization Study. R&D Rep. No. 6100.
Quelle(1980), (313 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Academic Achievement; Classroom Observation Techniques; Classroom Techniques; Data Analysis; Data Collection; Junior High Schools; Lesson Observation Criteria; Program Implementation; Research Methodology; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Training Methods
AbstractThis report contains a complete record of the methodology and instrumentation of the Junior High Classroom Organization Study. The purpose of the study was to delineate specific effective teacher behaviors. Included in this report are a description of the selection and training of observers, and guidelines for writing narrative descriptions, coding observations, rating student engagement time, and noting time intervals on the narrative record. Sample forms for these procedures are presented. Samples are also given of data collection instruments used throughout the year-long observation period, including questionnaires sent to participating teachers, resulting feedback to teachers, and data analysis instruments. (JD)
AnmerkungenCommunication Services, Research and Development Center for Teacher Education, Education Annex 3.203, The University of Texas at Austin, Austin, TX 78712.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: