Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKay, Sandra Lee
InstitutionCalifornia Association of Teachers of English to Speakers of Other Languages.
TitelA Notional Approach to Writing. CATESOL Occasional Papers, No. 5.
Quelle(1979), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Advanced Students; College Second Language Programs; Communicative Competence (Languages); English (Second Language); Grammar; Language Proficiency; Notional Functional Syllabi; Peer Evaluation; Persuasive Discourse; Rhetoric; Second Language Instruction; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Exercises; Writing Skills
AbstractSample notional writing materials for use with advanced level ESL students are presented. The basic assumption is that effective writing demands a feel for one's audience and a sense of purpose, integrating function (what is being said), situation (to whom it is being said), and grammar (how it is being said). The functions selected are those that students use in writing academic papers. Each lesson begins with exercises introducing expressions for a particular function such as focusing, substantiating, recommending, or predicting. Within each function, students take the roles of different speakers/writers with different purposes in order to practice writing for specific situations. Grammar is related to the expression of a particular situation, fostering both grammatical and communicative competency in writing. Following the practice, peer correction exercises with guidelines reinforce grammatical points and effective writing techniques. (PMJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: