Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrice, Gary G.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Individualized Schooling.
TitelOrganizational Features of IGE Schools as Correlates of Teacher Job Satisfaction.
Quelle(1979), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttribution Theory; Correlation; Course Organization; Individualized Instruction; Individualized Programs; Job Satisfaction; Organizational Climate; Organizational Effectiveness; Program Implementation; Teacher Attitudes; Teacher Morale
AbstractThis document discusses the relationships between organizational features of Individually Guided Education (IGE) as measured in the large sample survey of the IGE evaluation, and teacher job satisfaction. The theoretical model linking organizational features and teacher job satisfaction is tested using causal model analysis. Two findings were drawn from this analysis. First, teachers seem to gain satisfaction from a sense of participation in a larger movement, from having colleagues in other schools, and from sharing information with a broad audience. Second, teachers seem to gain satisfaction from a conviction that their educational program is an effective one. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: