Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldstein, Herbert; Goldstein, Marjorie T.
InstitutionERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children, Reston, VA.
TitelReasoning Ability of Mildly Retarded Learners. What Research and Experience Say to the Teacher of Exceptional Children.
Quelle(1980), (76 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Cognitive Processes; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Research; Guidelines; Induction; Information Utilization; Logical Thinking; Mild Mental Retardation; Problem Solving; Teaching Methods
AbstractThe booklet focuses on the use of the logical inductive strategy to teach problem solving skills to mildly retarded learners. An introductory section examines three research studies on interventions in the area of problem solving with the retarded learner and concludes, among other things, that mainstreaming has underscored the need for this population to have competent problem solving skills. The second section explores strategies and tactics, such as role strategies. Discovery type inductive strategies, especially the guided discovery strategy, in which the learner is provided some structure for the experience, are reviewed. The fourth section describes the logical inductive strategy, with emphasis on the three stages--mass, differentiation, and integration; and the five steps that comprise the strategy--labeling, detailing, inferring, predicting/verifying, and generalizing. The final section discusses methods of implementing the stragegy and presents two simulated lessons and a chart illustrating the inductive problem solving sequence. (Author/PHR)
AnmerkungenThe Council for Exceptional Children, Publication Sales Unit, 1920 Association Dr., Reston, VA 22091 ($5.75)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: