Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenkins, Joseph R.; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. for Research on Learning Disabilities.
TitelMeasuring Pupil Progress Toward the Least Restrictive Environment.
Quelle(1979), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Accountability; Compliance (Legal); Data Collection; Disabilities; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Federal Legislation; Mainstreaming; Student Evaluation; Student Placement
AbstractThe authors consider reasons for increased emphasis on measuring pupil progress in special education, the use made of pupil progress data, the desirable qualities of measurement systems, and some problems associated with current commercially available data systems. Techniques for measurement are discussed, based on the requirements of P.L. 94-142, the Education for All Handicapped Children Act, for the least restrictive environment (LRE). The authors assert that measurement rooted in the principle of LRE is more consistent with the intents of the law and more useful. In addition, they suggest that such measurement better meets the requirements for technical adequacy. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: