Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCune, Shirley; Matthews, Martha
InstitutionNational Foundation for the Improvement of Education, Washington, DC. Resource Center on Sex Roles in Education.
TitelThe Administrator's Role: Outlines and Participants' Materials for Application Sessions for Administrators. Implementing Title IX and Attaining Sex Equity: A Workshop Package for Elementary-Secondary Educators.
Quelle(1978), (168 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrator Role; Administrators; Compliance (Legal); Critical Path Method; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Legislation; Program Effectiveness; Program Improvement; Sex Discrimination; Social Bias
AbstractThis workshop session is designed to assist administrators responsible for the implementation of Title IX of the Education Amendments of 1972 and the attainment of sex equity in elementary and secondary school settings. These materials focus on helping administrators ensure procedural compliance with Title IX through the establishment of a foundation for sex equity as well as specific strategies for monitoring implementation efforts related to Title IX. Specific topics addressed include the following: (1) assessment of current status and problems; (2) required compliance procedures; (3) roles of the Title IX coordinator; and (4) decision-making activities related to Title IX implementation and monitoring. Additionally, a comprehensive, step-by-step session outline and participant worksheets are provided as aids for workshop facilitators. (Author/HLM)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, DC 20402
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: