Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeuving, Jeanne
InstitutionUnited Indians of All Tribes Foundation, Seattle, WA.
Titel[Suquamish Today with Teacher's Guide].
Quelle(1979), (63 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian Culture; American Indian Reservations; American Indians; Cultural Activities; Cultural Background; Elementary Education; Employment; Fisheries; Geographic Location; Life Style; Nonreservation American Indians; Occupational Mobility; Photographs; Reading Materials; Resource Materials; Sociocultural Patterns; Teaching Guides; Tribes; Washington
AbstractThe purpose of these elementary grade social studies resource materials is to portray the continuity of the life of the Suquamish Tribe on the Port Madison Reservation in western Washington. The photographs accompanying the text in the student booklet document the coming together of Indian and non-Indian cultures: the gathering style of life centered around the longhouse, the signing of the Point Elliot Treaty forming the Port Madison Reservation, the forced attendance of children at boarding schools, and the construction of the Trident Submarine Base bringing an influx of non-Indians to the Reservation. The teacher's guide outlines goals and objectives, provides detailed background notes and captions for the photographs, lists discussion questions, suggests additional learning activities, and includes an extensive bibliography of selected references for the classroom, teacher background materials, and other Daybreak Star Press publications. While the point of view is almost exclusively restricted to the Suquamish Tribe, much that is said is true of other Puget Sound and Northwest tribes. (NEC)
AnmerkungenUIATF, Daybreak Star Press, Daybreak Star Center, Discovery Park, Seattle, WA 98199 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: