Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHudson, Sally; Veal, Ramon
InstitutionGeorgia Univ., Athens. Dept. of Language Education.
TitelAssessing Writing Competence through Writing Samples. Studies in Language Education Report No. 36.
Quelle(1979), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Evaluation Methods; Minimum Competency Testing; Secondary Education; Writing (Composition); Writing Evaluation; Writing Skills
AbstractThis report discusses a plan to help Georgia school systems develop their own evaluation instruments for student writing. The report indicates that the use of actual writing samples in assessing writing skills can be valid, reliable, and economical. It includes attachments with sample writing scores from a school, the purposes and statistics that are relevant to various levels of the educational process, a description of the development and use of a sample writing instrument, a sample test, a sample rating sheet, correlations between two raters of tests, and a description of expenditures involved in administering standardized tests and a writing sample test. (TJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: