Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNorth Dakota Univ., Grand Forks. Center for Teaching and Learning.
TitelStandardized Reading Tests: Do They Help or Hurt Your Child.
Quelle, (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Elementary Education; Reading Tests; Response Style (Tests); Standardized Tests; Test Bias; Test Interpretation; Test Items; Test Results; Test Validity; Testing Problems
AbstractIntended for parents, this guide discusses the effects of standardized tests on children, using test items from recent standardized reading tests which have been administered to children aged 7 to 13 and children's responses to these items. For each item, comments are made about the ambiguity of the item; the various interpretations that can be applied to item content, influencing the answer; measurement of knowledge content rather than reading ability; test makers' biases; or confusing language and format. The authors comment about the effects of these tests: (1) class placement and labeling; (2) pressure on teachers to coach students for the tests; (3) negative effects on curriculum; (4) costs of improving reading programs, based mainly on test scores; (5) effect on children's self-concept; and (6) reaction of parents to their children, based on test scores. (MH)
AnmerkungenNorth Dakota Study Group on Evaluation, Center for Teaching and Learning, University of North Dakota, Grand Forks, ND 58202 ($0.50 ea., 10 or more, $0.40 ea.)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: