Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGriffin, Peg (Hrsg.)
InstitutionCenter for Applied Linguistics, Arlington, VA.
TitelAssessing Comprehension in a School Setting. Linguistics and Reading, Series: 3. Papers in Applied Linguistics.
Quelle(1978), (126 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Cloze Procedure; Elementary Secondary Education; Group Testing; Individual Testing; Instructional Design; Miscue Analysis; Psycholinguistics; Reading; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Skills; Reading Tests; Semantics; Syntax; Test Construction; Test Interpretation
AbstractThis book is intended to help instructors construct reading tests. All the chapters are concerned with viewing two complementary aspects of the written text materials that is used as the base for testing: (1) the relations that hold among the parts of a written text that occur together; and (2) the fact that each word in a text plays certain roles in the language as a whole and is subject to certain restrictions on how it can be used in any text of the language. These two aspects of language are basic to modified cloze test building and modified miscue test building, the kinds of tests treated in the chapters in this book. The following topics are developed: (1) cloze testing and reading; (2) building a group test; (3) interpretation of test results; (4) teaching strategies related to a reading test; and (5) building an individual test. The appendices include a sample passage, samples of construction worksheets, and the passages used in constructing the sample cloze tests. A bibliography is included. (AMH)
AnmerkungenCenter for Applied Linguistics, 1611 North Kent Street, Arlington, VA 22209 ($6.95)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: