Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchuller, Tom (Hrsg.); Megarry, Jacquetta (Hrsg.)
TitelRecurrent Education and Lifelong Learning. World Yearbook of Education 1979.
Quelle(1979), (335 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Learning; Adult Vocational Education; Comparative Education; Definitions; Education Work Relationship; Educational Change; Educational Needs; Educational Research; Global Approach; Lifelong Learning; Social Change; United Kingdom (Great Britain)
AbstractTo bring a comparative education perspective to the practical problems of recurrent education and lifelong learning, the essays in this collection are written by authors from around the world. Parts 1 (Orientation) and 2 (Major Issues) clarify concepts and issues of general application. Topics include work/leisure/education life cycle, definitions and distinctions between recurrent education and lifelong learning, research insights into adult learning, financial implications, and educational implications of changes in western society including the democratization of work. Part 3 contains nine empirical studies on international developments in the U.S., France, Norway, Sweden, West Germany, eastern Europe, Africa, China, and Asia and the South Pacific (particularly Australia). The four essays in part 4 focus on trends in Britain: recurrent education, comprehensive system for adult education; coordination of vocational education for adults, and the Open University and the future of continuing education. Short summaries of each essay are provided along with a final chapter of discussion and synthesis, biographical notes on the twenty contributors, and a consolidated bibliography and index. (JT)
AnmerkungenNichols Publishing Co., P.O. Box 96, New York, NY 10024.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: