Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCouncil for Cultural Cooperation, Strasbourg (France).
TitelAn Original Experiment: "La Radio Television Educative Romande".
Quelle(1978), (29 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Creativity; Critical Thinking; Current Events; Educational Television; International Educational Exchange; International Organizations; Programing (Broadcast); Television Viewing; Europe
AbstractThe Council for Cultural Co-operation's symposium of December 1977 met in Lausanne, Switzerland, for the purpose of critiquing two experimental educational television series designed to contribute to understanding of current affairs and the way in which the media present them, and to knowledge of television as a medium. These in-class programs for children and adolescents are designed to develop critical viewers from this audience by suggesting themes for thought that focus on the value of the messages transmitted. Discussions of the experiments, the teaching of television language, and the ethical implications of introducing current affairs broadcasts into the classroom are presented. Appendix A briefly explores the concept of creativity in the context of social values, the media, and education. (RAO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: