Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlum, Joseph
TitelA Collage of Inquiry and Research into the Dynamics of the Financial and Substantive Delivery Systems for Providing Constitutional Education . . . Its Roots, Present, Future, and Accountability.
Quelle(1979), (116 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Recht; Delivery Systems; Educational Finance; Educational Quality; Educational Vouchers; Elementary Secondary Education; Equal Education; Financial Policy; Full State Funding; Public Schools; School District Autonomy; School Law; State Legislation; Pennsylvania
AbstractThis essay focuses on the intrarelationships and interrelationships within and between the financial support delivery system and the educational substantive delivery system and how these two factors relate to the achievement of a free, common, and equitable educational opportunity as mandated by Article III, Section 14 of the 1967 Pennsylvania Constitution. As "constitutional education" addresses itself to the broadening of the intellect rather than to the narrowing of physical boundaries, within the context of this inquiry there is the regard for the fundamental principle that accountability to constitutional education addresses itself to equality of opportunity and process, not equality of product. (Author/MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: