Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmarel, Marianne; und weitere
TitelReform, Response and Renegotiation; Transitions in a School Change Project.
Quelle(1979), (37 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Role; Change Strategies; Educational Change; Educational Innovation; Elementary Education; Open Education; Parent School Relationship; Staff Development; Teacher Attitudes; Teacher Participation
AbstractOutside participation in two elementary schools in a city undergoing ethnic change is analyzed. This outside group, known as the Facilitation Team, worked with teachers and parents to develop a more open and effective school. The experiences of the Team are described and the following conclusions are reported: (1) social forces tended to overwhelm efforts at innovation; (2) factions and interest groups influenced both the process and effect of innovation; (3) the work structure of the school and profession constrained teacher behavior; (4) the voluntaristic approach of the Team was ineffective against the traditional work structure; (5) it is difficult for innovation to succeed without active support at school and district levels; (6) most change occurred in the Team's ideas of how innovations are best introduced. (Author/WP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: