Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOffice of Child Development (DHEW), Washington, DC.; Philadelphia School District, PA.; Research for Better Schools, Inc., Philadelphia, PA.
TitelChild Development Associate Training Program. Unit IV: Motor Development in Young Children. Module 2: Fostering the Development of Fine Motor Skills in Young Children.
Quelle(1976), (96 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Child Caregivers; Competency Based Teacher Education; Early Childhood Education; Media Selection; Motor Development; Planning; Postsecondary Education; Preschool Teachers; Psychomotor Skills; Skill Development; Training
AbstractSkills necessary for fostering fine motor development in young children are indicated and discussed in this training module for Child Development Associate (CDA) trainees. Trainees are taught to identify appropriate classroom equipment and materials, plan lessons and activities, assess children's skills, and finally teach a lesson or guide an activity which involves the use of fine motor skill. Materials for both the CDA resource person and trainee are provided. A pretest, an activity list, observation sheet, and field supervision directions are included for resource persons. Materials for the CDA intern consist of directions and an activity list. The module provides nine learning activities for the trainee. (Author/RH)
AnmerkungenResearch for Better Schools, Inc., 444 North Third Street, Philadelphia, PA 19123 (Unit IV, PS 011 146-147, $12.00; complete set, PS 011 130-153, $161.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: