Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPhiladelphia Community Coll., PA.; Philadelphia School District, PA.; Research for Better Schools, Inc., Philadelphia, PA.
TitelChild Development Associate Training Program. Unit III: Development of Cognitive Skills in Young Children. Module 2: Beginning Social Studies Development with Young Children.
Quelle(1976), (150 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Child Caregivers; Cognitive Development; Competency Based Teacher Education; Early Childhood Education; Postsecondary Education; Preschool Teachers; Social Studies; Training
AbstractThe purpose of this Child Development Associate (CDA) training module is to help trainees develop social studies experiences that will help children learn more about their family, school and community. Topics covered include lessons, activities and environmental conditions that can be used to provide social studies experiences for young children, as well as ways to encourage cognitive development in children by providing opportunities to compare, contrast, classify and see patterns. Instructional and behavioral objectives for learning activities are given. The module contains materials for both teacher and trainee. Teacher materials include directions for pre-testing and field supervision, a resource person activity list, and guides for student activities. Student materials consist of pre- and post-tests, a glossary, an activity record, directions and 13 lessons. (Author/RH)
AnmerkungenResearch for Better Schools, Inc., 444 North Third Street, Philadelphia, PA 19123 (Unit III, PS 011 141-144, $45.75; complete set, PS 011 130-153, $161.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: