Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPhiladelphia Community Coll., PA.; Philadelphia School District, PA.; Research for Better Schools, Inc., Philadelphia, PA.
TitelChild Development Associate Training Program. Unit III: Development of Cognitive Skills in Young Children. Module 1: Language Arts Development with Young Children. Unit Overview.
Quelle(1976), (210 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Child Caregivers; Cognitive Development; Competency Based Teacher Education; Early Childhood Education; Language Arts; Learning Centers (Classroom); Postsecondary Education; Preschool Teachers; Story Reading; Training; Writing (Composition)
AbstractWith this Child Development Associate (CDA) training manual the CDA intern can learn to teach language arts to preschool children in ways that foster their cognitive development. Upon completing the module, the trainee is expected to know how to read a story to preschool children, teach a lesson using an experience chart, set up a reading and listening center in a preschool classroom, and teach a lesson to children on writing their own books. Instructional and behavioral objectives for learning activities are given. The teacher's materials include pre-test, the field supervisor's directions, a resource persons activity list, and directions for student activities. The student's materials consist of pre- and post-tests, an activity record, a glossary, lesson overviews and directions, and 15 lessons. A brief discussion of cognitive development among preschool children is included. (Author/RH)
AnmerkungenResearch for Better Schools, Inc., 444 North Third Street, Philadelphia, PA 19123 (Unit III, PS 011 141-144, $45.75; complete set, PS 011 130-153, $161.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: