Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPhiladelphia Community Coll., PA.; Philadelphia School District, PA.; Research for Better Schools, Inc., Philadelphia, PA.
TitelChild Development Associate Training Program. Unit II: Personal and Social Development of Young Children. Module 2: Planning Curriculum for the Personal Development of Young Children.
Quelle(1976), (135 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Child Caregivers; Classroom Environment; Competency Based Teacher Education; Curriculum Development; Early Childhood Education; Postsecondary Education; Preschool Teachers; Self Concept; Teaching Methods; Training
AbstractThe purpose of this Child Development Associate (CDA) training module is to give the CDA intern experience in constructing card files of lessons, activities and environmental conditions (classroom equipment and arrangements of equipment). At the highest level of proficiency, upon completing this module, it is intended that the CDA intern will be able to set up a card file box and identify, select and record two lessons, two activities and two environmental conditions which are used to teach the child about his or her self. Instructional and behavioral objectives are given. Teacher's materials consist of pre-test directions, an answer key and activity guides. Trainee materials include a pre- and post-test, an activity list and record, a glossary and 12 lessons. (Author/RH)
AnmerkungenResearch for Better Schools, Inc., 444 North Third Street, Philadelphia, PA 19123 (Unit II, PS 011 135-139, $54.25; complete set, PS 011 130-153, $161.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: