Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Elizabeth; Prescott, Elizabeth
InstitutionPacific Oaks Coll., Pasadena, CA.
TitelDimensions of Teaching -- Learning Environments. II. Focus on Day Care.
Quelle(1978), (49 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adjustment (to Environment); Child Responsibility; Classroom Design; Classroom Techniques; Day Care; Difficulty Level; Early Childhood Education; Educational Environment; Educational Equipment; Instructional Materials; Learning Activities; Play; Preschool Education; Preschool Learning; Teacher Responsibility
AbstractThe experiences of one non-profit day care center are used as illustrative material in this discussion of preschool teaching-learning environments. Chapter 1 introduces the volume with a brief argument stressing the importance of play in the preschool. Chapter 2 describes the problems at a non-profit day care center and presents staff dialogue from some of the initial problem solving sessions after the arrival of a new director. Chapters 3 through 7 discuss specific dimensions of the preschool teaching-learning environment including: (1) responsiveness of the environment, especially on a sensuous/tactile level; (2) degree to which children as opposed to teachers make choices; (3) level of complexity in equipment, materials, and activities; (4) balance of seclusion and intrusion; and (5) proportion of large muscle, high mobility to small muscle, sedentary activities. Chapters 8 and 9 look at thrivers and non-thrivers among preschool children and teachers. (JMB)
AnmerkungenPacific Oaks College, 5 Westmoreland Place, Pasadena, CA 91103 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: